Away we go

vår resa jorden runt!

Rånad.

Kategori: Allmänt

Ironiskt nog blev vi "rånade" (stöld enl svensk lag) bara någon timme efter förra inlägget. Hade precis klivit på t-banan när en svettig, äcklig man knuffade till mig hårt, drog tag i väskan och på en sekund lyckades dra upp dragkedjan på väskan och ta min plånbok (innehållande mitt ena bankkort, Elles ena bankkort och mitt ID). t-banan var proppad med folk, men fick kalla kårar direkt och visste genast vad som var fel när jag såg honom kasta sig av innan dörrarna stängdes. Är så jäkla förbannad/ledsen. Hade självklart tagit ut extra mycket pengar då vi skulle köpa tågbiljetter mm så förlorade 1500:-. För att inte tala om ICA-kortet som jag ju skaffat för att ha med på resan.
 
Andra dagen i Shanghai har alltså blivit förstörd. Klockan är 14:30 och vi har äntligen fått tag i mina föräldrar för att spärra kort m. Dagens plus är endast att vi bokat tåg till Hangzhou till på måndag och sedan vidare till Xian på onsdag.
 
Kram Mickis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: