Away we go

vår resa jorden runt!

Framme i Lhasa!

Kategori: Tibet

Vi kom fram till Lhasa, Tibet runt 16-tiden och har hunnit möta upp vår guide som vi behöver ha med oss när vi vill besöka tempel etc. pga att vi är utlänningar. Han skjutsade oss till vårt nya hostel DongCuo International Youth Hostel. Vi mår rätt kasst av höjden: huvudvärk, lite andnöd och blir yra av minsta ansträngning så vi har tagit det lugnt sedan dess. Får se om vi byter hostel imorgon för klockan är ett på natten och vi kan inte sova pga gallskrikande tibetaner i baren tre våningar ned. Imorgon ska vi möta upp vår guide och ordna biljetter till Potala palatset (det tar en dag), sedan vandra runt i Old town där vi bor. Det är den klassiskt tibetanska delen av Lhasa, det finns en modern han-kinesisk också. Funderar också på att ta en blind massage som ska vara bra för att acklimatisera sig till höjden.

Kram Mickis

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Hej Mikaela :) tusen tack för den fina blombuketten jag fick av dig!! Blev verkligen överraskad och superglad:) du är så himla gullig!!!! Det blev verkligen en fin avslutning på min studentdag att öppna blommor från dig:)
    Tack så mycket!!

    Stor kram
    // Felicia

    2013-06-08 | 22:57:53
  • Felicia säger:

    Juste måste också passa på att tacka för kortet som jag fick från dig för ett tag sen :) jag blev jätteglad för kortet!! :)
    P.s jag har njutit av studentiden, jag lovar :)

    Stor kram
    // Felicia

    2013-06-08 | 23:02:05

Kommentera inlägget här: